Psichologinis eksperimentas – mesk rūkyti lengvai (2)

Jau praėjo beveik dvi savaitės nuo eksperimento pradžios. Kaip ir rašiau pirmame eksperimento straipsnyje, įsivedžiau taisyklę vietoj 30 min. pertraukų tarp rūkymų daryti 1 val. pertraukėles. Laikytis taisyklės sekėsi puikiai, nė karto nenusižengiau eksperimento idėjai ir terminams. Noriu pastebėti tokį dalyką – tai kokią taktiką renkuosi aš, tau gali ir netikti, bet be tkokiu atveju visais atvejais turi būti sąžningas ne prieš mane, skaitytojus ar šeimos narius. Pirmiausia turi būti sąžiningas prieš save patį. Aš galiu realiai rašyti bet ką, kad ir pavyzdžiui laikytis 2 val. pertraukėlių, bet tai niekam neįdomu, nes tikslas išlieka svarbiausias – mesti rūkyti lengvai. Aš bandau treniruoti savo psichologiją, nes stipriai tikiu, jog rūkymas yra tik psichologinis įprotis, o įpročius galime formuoti. Galime vienų atsisakyti ir įsisavinti naujus.

Prabėgus pirmai savaitei, įsivedžiau naują taisyklę. Rūkyti kas 1 val. 10 min. Ką tai man davė? Tai išbalansavo rūkymo laikrodį, nes kiekvieną valandą einu rūkyti vis kitu laiku, tarkime jei dabar yra 13 val. 20 min., tai sekantį kartą einu rūkyti 14 val. 30 min. ir t.t. Kai rūkydavai kas valandą, laikrodis rodydavo tas pačias minutes, tai padėdavo smegenims nusiraminti ir laukti rūkymo pertraukėlės. Tos 10 min. padėjo tą laikrodį išbalansuoti, nors ir laiko intervalas tarp rūkymų išlieka vienodas, bet vizualiai, intervalai skiriasi.

Taip pat pastebėjau silpnumo momentų – kai susinervinu arba kai sportuoju, buvau įpratęs užsirūkyti. Dabar tokiais momentais sustoju, iškvėpiu ir kartoju sau – “viskas praeis, viskas bus gerai” ir padeda, nors rūkyti praeina. Vadinasi smegenis galima valdyti, nes jos buvo įpratusios tokiose įtemptose situacijose gauti nikotino dozę ir išskirti dopaminą, kad palengvintų streso būseną.

Pažiūrėkime, kokią treniruotę smegenims ir valiai sugalvosime trečiąją savaitę.

Leave a Reply