4 baziniai sveikos mitybos principai

Sveikas mityba, kas tai? Su kuo ji valgoma? Kaip maitintis sveikai?

Šia tema informacijos apstu. Tai viena konkurencingiausių temų Google sistemoje. Jei turėtumėte savo dietų tinklalapį ir norėtumėte reklamuotis Google AdWords, turėtumėt gerokai pakratyti savo kišenę.

Gausu kursų, patarimų, receptų, tačiau siūlau neapsunkinti savo galvos visa šita informacija. Nepamirškim, kad dar praėjo tik pirma savaitė kai pradėjom drauge sportuoti.

Per savo gyvenimą teko girdėti šiek tiek informacijos šia tema. Viską perfiltravęs ir atrinkęs susidariau 4 bazines taisykles, kuriomis noriu pasidalinti su tavimi. Aš vadovaujuosi patarimu, jog reikia pradėti po mažai ir didinti krūvį eigoje.

Taigi, 4 baziniai principai pradedant sportuoti:

  1. Nevalgyti po 18:00. Iki šiol elgiausi savęs nevaržydamas. Būdavo ir pyrago gabalas 20:00 valandą ir dešros šmotas bei kiti užkandžiai. Dabar griežtai susisiemiau ir nebevalgau nieko po šeštos. Patarimas – jei sunku ištverti be užkandžių vakare – sugraužk morką. Ji nekaloringa ir “užkiš” skrandžio tūrį. Alkis turėtų normalizuotis.
  2. Atsisakyk cukraus, saldiklių, miltinių patiekalų ir nesveiko maisto (McDonals, kebabai, picos). Neprievartauju savęs, nes nesu profesionalus sportininkas, bet leidžiu sau pasmaguriauti nesveiku maistu kartą į du mėnesius. Pavyzdžiui gerdavau kavą su 2 šaukšteliais, o nuo dabar sumažinau cukraus per pus, dedu vieną šaukštelį dėl skonio. Ketinu pradėti gerti kavą visai be cukraus, tik su pienu. Saldymynai, pyragai, šokoladukai – galime sėkmingai gyventi be jų, vietoj šokoladuko – geriau kriaušė ar bananas. Dar nei vienas nenumirė nesuvalgęs Snickerso. Labai mėgau vakarais pasidaryti tokį desertą – ant batono storai aviečių uogienės ir stiklinė pieno. Kalorijų bomba ir dar prieš miegą. Nuo dabar pradedu vengti batonų ir uogienių. Vietoj to pradedu valgyti varškę su šaukšteliu uogienės dėl skonio. Tai baltymai.
  3. Pusryčiai. Tai tikras atradimas mano gyvenime. Kažkur 8 metus nevalgydavau normalių pusryčių. Keldavausi vėlai ir išlaukdavau vakarienės. Bet kadangi pradedu sportuoti, reikia užpilti kuro į organizmą valanda prieš treniruotę. Nustebau tai pabandęs. Rytais kepu kiaušinienę su melynuoju svogūnu, slyviniais pomidoriukais ir keliais gabaliukais rūkytos dešrytės. Kažkas nerealaus.
  4. Rėžimas. Ši dalis pati sunkiausia. Reikia organizmą įvesti į ritmą, kad organizmas įprastu tuo pačiu laiku keltis, tuo pačiu laiku gauti pusryčius, pietus ir vakarienę, kad nebūtų organizmui streso. Ar matei kada kariuomenėje nutukųsį jaunuolį? Man neteko to matyti ir rėžimas čia vaidina pagrindinį vaidmenį.

Tokie mano pirmieji žingsniai sveikos mitybos ir gyvensenos link. Siūlau nesivaikyti galybės informacijos, o pradėti po mažu. Man šie principai patinka ir aš juos taikau savo dienotvarkėje. Pažiūrėkime kur tai nuves.

Leave a Reply