Sporto dieta – pradžia (1 savaitė)

Sveikas gyvas, bičiuli,

Tai prasidėjo. Ne nuo naujų metų, ne nuo mėnesio pirmos dienos, ne nuo rytojaus, bet nuo dabar. Kovo 12 diena buvo pirmoji diena kai pradėjau vėl sportuoti. Buvau bandęs užsiimti sportu iš anksčiau, tačiau nesėkmingai. Bandžiau lankyti sporto klubą – mečiau, bandžiau vaikščioti po 30 min. per dieną – mečiau, vienu žodžiu ankstesni bandymai baigėsi nesėkme, todėl dabar atnaujinau savo bandymus sportuoti.

Sekmadienis, kovo 11 diena, guliu lovoje (kaip pastaruosius 3.5 metų) ir mintyse planuoju kokius darbus bandysiu nuveikti ateinančią savaitę. Ir tarp minčių nusprendžiau parašyti keliems Facebook draugams su tam tikru klausimu visiškai nesusijusiu su sportu ar motyvacija. Ir viena gera draugė temai išsivysčius pasakė tokius žodžius – “kai tai įvyks, turi būti pasiruošęs”. Pasiruošęs kam? Dėl ko? Dėl savęs – ji patikina. Toliau seka mintis, jog reikia vos trupučio pastangų, kad galėčiau atsigauti psichologiškai, išmokčiau save mylėti ir judėčiau pirmyn. Tik trupučio. Ir štai tai įvyko. Aš susikūriau motyvaciją (detaliau apie tai parašysiu sekančiuose straipsniuose). Ir nuo sekančios dienos pradėjau savo kelią kaip sportuojančio žmogaus.

Jeigu ir tu išgyveni kažką panašaus kaip antai solidus viršsvoris, dusulys, energijos trūkumas, prasta nuotaika – žinok, jog aš irgi tą išgyvenau. Pabėgti negaliu, svarmenų pakelti negaliu, atsispausdimo nepadarau nei vieno, vos iki parduotuvės už 400m nueinu ir kartais darau vieną poilsio petraukėlę, jei pirkinių krepšys sunkesnis. Sarmata. Ne prieš kitus, bet prieš save. Sveriu 115 kg. Mano KMI (kūno masės indeksas) 32.9. I laipsnio nutukimas. Nėra kažkokia katastrofa, tačiau gyvenimo kokybei tai smarkiai kenkia.

Ir žinok, jog išeitis yra. Nereikia geriausių trenerių, unikalių dietų, kalorijų skaičiavimų, sveikos mitybos ir kitų prašmatnių atributų. Pradėti galima nuo mažai ir didinti tikslus. Beabejo, kai pasieki tam tikrą sveikatos ir pasiruošimo lygį ir nori siekti dar didesnių rezultatų, visos išvardintos priemonės įgauna poreikį, tačiau pačioje pradžioje tereikia noro. Pradėjęs susidursi su 2 sunkumais – pradžia ir motyvacijos trūkumu. Sunkiausia pradėti, bet asmeniškai man užteko draugės žodžių, kad reikia labai nedaug, kad išsilaisvintum iš prastos savijautos. Ir aš pradėjau.

Kovo 12 dieną – pirma treniruotė. Gerai išsimiegojau, pasikroviau telefoną ir įsijungiau Endomondo programėlę rezultatams fiksuoti. Ir išėjau. Gyvenu netoli centro Vilniuje, šalia upės, todėl pasivaikščiojimui tai labai dėkinga vieta, tačiau, kad ir kur begyventum Tu, visur galima rasti gražų maršrutą. Eiti nebuvo labai lengva, bet ir nebuvo per sunku. Nuėjau 2.5 km į vieną pusę, atsisėdau ant suoliuko atokvėpiui, surūkiau cigaretę ir tuo pačių maršrutu grįžau namo. Užsivedęs ir motyvuotas laukiau rytojaus.

Kovo 13 dieną buvo sunkiau. Norėjosi praleisti treniruotę, bet užsispyriau ir išėjau. Praėjau vėl 5 km, tai užtruko apie 1 valandą. Įveikiau tinginį ir atlikau antrą treniruotę. Svoris nepakito – 115 kg.

Trečiadienos (kovo 14 d.) pasidariau išeiginę su mintimi, kad nereikia norėti nubėgti maratono su sulaužyta koja. Neforsavau įvykių, atsikvėpiau.

Kovo 15 diena buvo sunkiausia. Maudė nugarą, skaudėjo kojas, elementariai tingėjosi, bet motyvacija buvo nenugalima. Ir vėl nuėjau 5 km. Programėleje degė skaičiai apie nueitą atstumą, sudegintas kalorijas ir asmeninį rekordą. Kažkas nerealaus! Pradėjau domėtis ką turiu pakeisti mityboje ir dienotvarkėje, nes abiejose sferose vyravo chaosas. Lauk sekančių straipsnių, kuriuose detalizuosiu apie tai, kaip pakito mitybos taisyklės prasidėjus mano sporto dietoje.

Penktadienis, kovo 16. Atsikėliau apie 13 h dienos ir pasidariau sveikus pusryčius. Kažkur apie 8 metus nesu valgęs normalių pusryčių. “Užpyliau” kuro į organizmą ir pirmyn į treniruotę. Jautėsi nuovargis, mintyse kartojau gerai būtų nueiti bent 4 km, tačiau užsispyriau ir nuėjau vėl eilinius 5 km.
Tyliai džiaugiuose šita savaite. Mankštinausi 4 dienas iš 7 (savaitgalį pasiemiau laisvą), nuėjau 20 km, sudeginau apie 1200 kcal, pasiekiau asmeninį savaitės rekordą ir prigaminau endorfinų (laimės hormonų). “Alaus” pilvukas nejuda kol kas, svoris nekrenta, išliko apie 115 kg, tačiau turiu mintyse susidaręs krūvio didinimo programą, todėl viskas prieš akis. Svarbiausia išlaikyti motyvaciją ir prisiversti tęsti tai, ka paskatintas Gražinos pradėjau.
Kada pradedi Tu?

Leave a Reply